İnsanlığın Temel Değerlerini Artık Dilenmemiz Gerekiyor!

vazgeçtim bu dünyadan tek ölüm paklar beni,
değmez bu yangın yeri, avuç açmaya değmez.
değil mi ki çiğnenmiş inancın en seçkini,
değil mi ki yoksullar mutluluktan habersiz,
değil mi ki ayaklar altında insan onuru,
o kızoğlan kız erdem dağlara kaldırılmış,
ezilmiş, hor görülmüş el emeği, göz nuru,
ödlekler geçmiş başa, derken mertlik bozulmuş,
değil mi ki korkudan dili bağlı sanatın,
değil mi ki çılgınlık sahip çıkmış düzene,
doğruya doğru derken eğriye çıkmış adın,
değil mi ki kötüler kadı olmuş yemen’ e
vazgeçtim bu dünyadan, dünyamdan geçtim ama,
seni yalnız komak var ya, o koyuyor adama.

William Shakespeare

© photocredit

***

Gözlerinin pınarında
Bir bulut,
Boşandı boşanacak
Nerdeyse.
Aklımdan geçenleri
Okuyorsun su gibi.
Dünya gördü
Bizi boğazladılar…
Tutma gözyaşlarını
Onur da ağlar…
Bırak yıkansın gökyüzü,
Lacivert, yeşil, altın
Işıkları günbatının.
İşte şafaktayız gene
Çırılçıplak
Ve mavi.
İşte sanki dağ yeli
Ve işte sanki meltem…
Kimse toz konduramaz
Kesip attığımız tırnağa bile
Sen en güzel kızısın
Bütün galaksilerin
Bense tozuyum artık
Akkor tozuyum
Prometheus’u yakan
Kara sevdanın…
Ne alnımızda bir ayıp
Ne koltuk altında
Saklı haçımız
Biz bu halkı sevdik
Ve bu ülkeyi.
İşte bağışlanmaz
Korkunç suçumuz…

Ahmet Arif

♨ ♨ ♨

Hep boyle olmalı
Sevgi alçak, ihanet yüce olmalı
Birileri canını verirken sevdiği için
Birileri umursamamalı
Sevdiğini söyleyen diller yalancı
Yollarına bakan gözler sahte olmalı
Mutluluğun hayalini kurduğunda
Senin için kıpır kıpırken
O ise seni yıpratmanın planını yapmalı
Işte güzelim tam senin dediğin gibi
Sevdalar hain olmalı…..

Prof.Dr.Nurullah Aydın

☣ ☣ ☣

Değişir rüzgarın yönü
Solar ansızın yapraklar;
Şaşırır yolunu denizde gemi
Boşuna bir liman arar;
Gülüşü bir yabancının
Çalmıştır senden sevdiğini;
İçinde biriken zehir
Sadece kendini öldürecektir;
Ölümdür yaşanan tek başına
Aşk iki kişiliktir.

Bir anı bile kalmamıştır
Geceler boyu sevişmelerden;
Binlerce yıl uzaklardadır
Binlerce kez dokunduğun ten;
Yazabileceğin şiirler
Çoktan yazılıp bitmiştir;
Ölümdür yaşanan tek başına,
Aşk iki kişiliktir.

Ataol Behramoğlu
[Tamamı]

♋ ♋ ♋

You become aware when you feel homesick
That you are brothers with the Greek;
Just look at a child of Istanbul
Listening to a Greek epic.

We’ve sworn at each other
In the free manner of our language.
We’ve drawn knife on blood
Yet a love lies hidden in us
For days of peace like these.

What if in our veins
It were the same blood that flows?
From the same air in our hearts
A crazy wind blows.

So generous like this rain
And warm like the sun.
The armfuls of goodness of spring
That surge from within.

Our hostility is like a drink
Distilled from the fruit of the climate
As harmful and as tasteful as any drink.
From this water from this taste have we sinned.

A blue magic between us
And this warm sea
And two peoples on its shores
Equals in beauty.

The golden age of the Aegean
Will revive through us
As with the fire of the future
The hearth of the past comes alive.

First a merry laughter comes to your ear
Then some Turkish with a Greek accent.
Nostalgic about the Bosporus
And you remember the Raki.

It is when you are homesick
That you recall you are brothers with the Greek.

Bülent Ecevit

⚓ ⚓ ⚓

Şairler ressam
Dilleri fırça
Şiirler
Hece hece, desen desen kelimelerden
Birer tablo
Şirler müzisyen
Dilleri mızrap
Şiirler
Nota nota uyak uyak kelimelerden
Birer beste
Şairler sihirbaz
Şiirler
Aklın güneşinde kavrulan zihinleri
Sulayan, canlandıran, mutlandıran sihirler

Erol Erdoğmuş

♯ ♯ ♯

sen, hergün köşe başlarında
yırtık urbanla kirli ellerinle
avuç açan, sefil insan.

inan yok farkımız birbirimizden.
sen belki tüm yaşamınca dilenecek;
beklediğin beş kuruşu biri vermezse,
ötekinden isteyeceksin.

ama ben, tüm yaşamım boyunca
tek bir kez dilendim,
bir acımasız kalbin sevdası ile alevlendim.
öylesine boş öylesine açık kaldıki elim,
yemin ettim, bir daha dilenmeyeceğim.

Victor Hugo

♥ ♥ ♥

nasıl da kolaylaşır her şey
ve nasıl basitleşir
mutluluğu bulunca!
nasıl da basittir mutlu olmak
sana sokulunca sevgilim
sen bana sokulunca…
unutma yalnız nice yürüdüğünü
beni buluncaya dek
nice bitkin düştüğünü
yolunu yitirerek
unutma.
seni aradığımı bilmiyordun değil mi
benim de durmadan?
bilmiyordum
içimde bir yerin
nasıl dolup dolup da boşaldığını!
bilmiyorduk ikimiz de
yürüyerek durmadan
durmadan ileri doğru
beni bulacağını bir gün
bir gün seni bulacağımı durmadan..
halklar da böyledir diyorum işte
bilmezler
anlamazlar bile
aldanırlar durmadan..
ama durmadan yürüyerek
ilerleyerek durmadan
bulurlar birbirlerini bir gün
ve kendi kendilerini
bulurlar beni bulduğun gibi
seni bulduğum gibi durmadan..
ve nasıl basitleşir
nasıl da kolay görünür her şey!
unutma ama güçlüğünü
karanlıkta yürümenin
unutma
durmadan.

Pablo Neruda

♁ ♁ ♁

Bugün günlerden ne
Kaç yaşıma girdim
Aynalara kızmaya hakkım yok
Yeni bir yaş daha derken
Kaç kez baktım saatime
Geçen yaşamımda
Kaç kez düşündüm
Yaşamın nasılda su gibi
Akıp gittiğini
Kaç defa umutlu adımlarla bastım
Ayaklarımı yere
Karşıdan karşıya geçerken
Uyumak dışında neler yaptım
Yatakta
Kaç kuralla boğuştum beynimde
Kaç defa umutlu başladım
Yeni güne
Kendi varlığımdan şüphe ederken
Yeni neslin tohumlarını attım
Bilinçsizce
Hatalarıma hatalar ekledim
Benciller kıskandılar
Kentimiz yabancılaştı bizlere
Körebe oynadık yalnızlıklarda
Gören gözlerimizle
Belli olmayan yarınlara
Yol alıyoruz
Tutkular akıllara egemen
Bilinçsizliğin içinde
Yok olmaya yüz tutan ” bilgi
Yeter artık çık göklere
Umutlarımızı çiz inci dizer gibi
Aydınlık yağdır
Yeşersin çiçekler…

Yakup Yurt

⚘ ⚘ ⚘

Bir denizanasıdır umut
Ta suların ortasında
Açılır
Kapanır
Açılır
Kapanır
Kapanır
Açılır

Can Yücel

