Dikkatli bakarsanız göreceksiniz..

***

Nazmiye Halvaşi

Bir yol hikayesinden geriye kalan..
Bir ömre değer anılarım var..
Tecrübemi ve birazcık da duygularımı aktarmalıyım..

Bu mesaj..
#adalet için yürüyen yoldaşlarımıza..
ÖNEMLİ BİLGİLENDİRMEDİR..!
Lütfen okuyun ve özellikle yürüyüşe katılanların okuması için paylaşın..

Başta Genel Başkanım Kemal Kılıcdaroğlu’na..
Sizi bu eylem için yürekten destekliyorum..
YÜRÜMEK MÜTHİŞ BİR EYLEMDİR..

Yoldaşlarım,
O yolun tamamını yürüyen..
Üstelik ilk kez Ankara’dan İstanbul’a yürüyen..
İlk kişi..
İlk kadınım..
Sanırım ikinci de Kemal Kılıçdaroğlu olacak..

2002 yılında 20 günde Ankara’dan İstanbul’a..
Nijeryalı Emine Lawal’ın recm cezasını durdurmak..
Kadına karşı şiddete dikkat çekmek için yürüdüm..
Bu konuda tam bir tecrübe sahibiyim..
Sizi yürüyüş konusunda bilgilendirmektir bu yazının amacı..

Yürüyüş programını gördüm..
Sanırım bu konuda hiçbir deneyimi olmayan biri/birileri hazırlamış..
Bu bir eylem..
Partinin seçim gezileri programı değil..!
23 gün yürümek, düzenli yürüyüş sporu yapmayan biri için sağlıklı değil..!

Sevgili Genel Başkanım,
Sağlıklı bir yürüyüş için..
Çok iyi bir yürüyüş ayakkabısı..
Çok rahat ve hafif eşofman (yaz mevsimindeyiz) (beli kemerli pantolon olmaz)
Teri çeken bol bir tişört..
Çok hafif bir sırt çantası (ellerinizi sürekli sarkıtmanızı önler , çanta saplarını tutar güç alırsınız)
Hafif, terletmeyen ve beyaz bir şapka..
Mutlaka bu şekilde giyinmelisiniz..

Bol su tüketmeli..
Düzenli beslenmelisiniz.. ( yirmi günün sonunda 12 kilo vermiştim )
Ve mutlaka yürümeden, dinlenerek mola vermelisiniz..
Yirmi gün içinde 14 gün yürüdüm..
2 gün Kızılcahamam’da,
2 gün Bolu’da ( dizim şiştiği için iki gün yatıp dizime buz uyguladım )
2 gün İzmit’te mola verdim..
Bu molaları basınla ve halka iletişim ile yorucu olmayan programla geçirmek mümkün..
Yerel gazete, radyo ve TV ler çok isteyeceklerdir sizi konuk etmeyi..
Bolu’ya geldiğimde ayaklarımın altından bir kat deri kalkmıştı..
Bolu’dan sonra vücudum bu tempoya alıştı..
İstanbul’a vardığımda..
Olanak olsaydı dünyanın çevresini yürüyecek kadar güçlenmiştim..
O dinlenme günleri çok değerli..

Bir başka nokta ise..
Mevsim sıcak, yürüyen arkadaşların sağlık sorunu olmamalı..
Kalp, tansiyon hastaları için büyük risk var..
E5 yolunda..
Özellikle Çamlıdere rampası çok zorlayacaktır..
Rampayı çıkacağınız gün yürüyüşü kısa tutun..
Hala duruyorsa..
Rampanın tepesinde Bölge Trafik Karakolu var..
Bana özel yemek hazırlamıştı trafik polisleri..
O kadar yorgun ve sıcaktan bunalmış halde çıktım ki rampayı..
Bir lokma yiyecek durumda değildim..
Orada duşlar vardı..
Duş almamı önerdiklerinde..
Önce duraklamıştım..
Dağın başında..
15 polislik bir karakolda..
Bir kadındım..
Duşumu aldım..
Yemeğimi yedim..
O yürüyüşün en özel günüydü o gün..

Sevgili Genel Başkanım..
Onbeş yıl önce.. 2002 de..
Nijerja’daki bir kadın için yürüyen ben..
O günü hiç unutmadım..
Bir de..
Telefonla arayan gazetecinin “Emine Lawal akrabanız mı?” Sorusunu..
“Hayır” dediğimde..
“Öyleyse niye yürüyorsun?” Deyişini..
Kendimiz için değil..
Başkası/başkaları için..
İnsanlık için bir şey yapmak..
Ne yüce bir duygudur..

Ve yoldaşlarım..
Son bir şey..
Odanıza çekildiğinizde..
Ayaklarınızı duvara paralel dik şekilde bir süre yatın..
Çok rahatlayacaksınız..
Ruhunuzu bilmem ama bedenizin rahatlayacağı kesin..

Yaşlı babam rahatsız..
Onunla pazar günü..
Datça’dan Ankara’ya gideceğiz..
Pazartesi Hacettepe’ye yatacak..
Belki yolun bir etabında size katılma fırsatım olur..
O zamanı bekleyemedim..
Bu bilgilendirmeyi hemen yapmak istedim..
Siz yürüyenler..
Hepiniz çok değerlisiniz..
Lütfen sağlıklı kalın..
Lütfen..

Bütün gün aklım, yüreğim sizinleydi..
Orda olmak vardı..
Olanlara selam olsun..
Ülkemde..
#adalet olsun..
Kalın sağlıcakla..

