Limana bağladım balıkçı umutlarımı

gökyüzünde uçan atlar gördüm dün akşam
şahidimdi sarhoş martılar
yırtmış upuzun yelkeni bir deli rüzgâr
yarıyordu çıplak gözler yalnızlığımı ortadan
öylesine deliyordu ortalığı sessizlik
ufuk düğümlendi en uzak noktadan
sesim başka bir dilde demir atarken
artık sonsuzdu mavi liman

Mualla ASLAN

© photocredit

***

Bu sabah
Şöyle güzel bir aşk istiyorum
Güneşli bir terasta
İşe gitme kaygısı olmaksızın oturup
Gazete okur gibi
Gazetemin köşesini meltem hışırdatır gibi
Masada büyük, şeffaf, sıcak
Bir bardak çay durur gibi,
Rahat, kaygısız, keyifli,
Bir aşk çalıverse kapımı,
Neşelendirse beni,
Muzip şakalar gelse aklıma,
Kendimi güzel hissetsem,
Vazgeçilmez, tehlikeli,
Zeki, çekici
Günboyu
Peşim sıra dolansa odalarda,
Fırsat kollasa tutmak için elimi,
Renkli konular açsa,
Mavi yolculuklar, yeni kitaplar,
Dünya haberleri,
Zeytinli, kekikli sofralar kursa
Tadını bilse
Paylaşılan güzel şarabın
Rüya görür gibi dansetmenin
Dingin ve hayran sevişmenin
Bir kelebeğe dokunurcasına
Çölde bir gün açan çiçekler gibi
Parlak aşk
Gece olunca
Uçup gitse penceremden
Yıldızlara karışsa
Beni benimle bıraksa.

Aslı UMAR

**

Bıraktım…
Asidi kaçmış aşkları
Sisli uykulara
Limana bağladım balıkçı umutlarımı.
Ekşimiş hayaller kaldı.
Bakiye…
Grisi sinmiş üzerime;
Te/i/nsel yalnızlığı.
Yüksek topuklarımda iki damla acı kalan önsözü karalı sayfalarım.
Kayboldu tenhada güzelliğim
Geç kalmadan sabaha,
Döndüm…
Aynadaki gülüşlerimle süslüydüm
Topladım saçlarımı güneşe
Lavanta kokusu çıplaklığıma düştüm,
Geriye bakmadım…

Gülsüm İNSEL

**

kalbim,
kırılan çin vazosu
sakar gündelikçinin değdiği
şimdi uğultularla esen
çıldırmış bir rüzgâr
çıtırtılarla yanan bir odun sobası
ve çam kokusu gerek bana
bir de kitap;
çok okunmuş,
çok sevilmiş
çok öpülmüş bilge bir el gibi

Perihan BAYKAL

**

Uzanıp albümlerden tutuyor ellerini
Ayrılıklarda içinin yandığı yüzler
Duruyorsun yürek çarpıntısı anılarda
Yaşlanmayan duygularla
Kır çiçeklerinin kahkahası
Ağlarken güldürüyor
Ateş böcekleri ışıl ışıl
Pencerede yalnızlık
Tende bebek gülüşü
Bahar doluyor saçlarına
Gözde sönmeyen sevgi ışığı

Sevim YAZAR

**

İnatlaşma besbelli
serviyle minareninki
Göğe ulaşmak olmalı dertleri
Törpülemiştir her dem zamanı
Bebek Camii’nin ensesinde
-beş vakit ezan sesi-
Hangisi yorgun düşer bu yarışta bilinmez
Uhrevi âleme hiçbir rivayet işlemez
İstanbul’da bir ikindi vakti
Nefes nefese bir imam
“Senin sana yokuşundur yalnızlık” der,
-oflayarak- çıkar merdivenleri.

Sevgi ÜNAL

© Tablo resimleri; Mustafa Ali Kasap

