Sahada «Kutsal Lider» : Ölme eşeğim ölme, yaz gelir, yonca biter!

kutsal

Benim kulübüm… Benim partim… Oysa, Futbol kulübü ile siyasi parti eşdeğer değildir. Kulübün yenilgisi revanla kadar hüsranken; siyasi partinin iktidardaki başarısızlığı milletin zararınadır. Benim partimin Genel Başkanı, en iyi niyetli, en bilgili, en yetenekli liderdir! Böyle hissetmesi partiliyi düşünme külfetinden kurtarır, rahatlatır. Her milletteki sayısal çoğunluk, o milletin layık olduğu idareyi seçer. Nitelikli oy kullananlar mı? Kim öle kim kala!

***

©Erol Erdoğmuş.

OLAY

Hindistan’da ineği kutsal sayan; kutsal olduğu için, pisliğini yiyerek, sidiğini içerek sevap kazandığına inananlar var.

Oysa, bu inançtakilerin sıradan olmayan rahipleri; ineği kutsal saymazlarmış…

“Cemaatinizi niçin aydınlatmıyorsunuz?” Diyenlere; “Ruhi olgunluk düzeyi ineği kutsal tanıyacak, pisliğini yiyecek, sidiğini içecek düzeyde olanlara; ineğin kutsal olmadığını anlatamazsınız. Zorlamaya gerek yok. Gün gelir, kendi kendilerini aydınlatırlar. Biz de onların içinden çıkmadık mı?” Derlermiş.

KUTSAL LİDER

Genelde insanın en değerli varlığı kendisidir. Bu nedenle insan benini korumak, bencil olmak zorundadır.

Bencilliği destekleyen kişi, nesne, olay, kavram değerlidir, giderek kutsallaşır:
Benim kulübüm
Benim partim
Benim partimin Genel Başkanı kitaplar yazamasa, uluslararası zafer kazanamasa da; en iyi niyetli, en bilgili, en yetenekli liderdir!..

Böyle hissetmeleri onları düşünme külfetinden kurtararak rahatlatır. Aksi iddialara kulaklarını yıkatır.

Oysa, futbol kulübü ile siyasi parti eşdeğer değildir. Kulübün yenilgisi revanla kadar hüsranken; siyasi partinin iktidardaki başarısızlığı milletin zararınadır.

Oy’un niteliği değil niceliği, sayısı esas alındığından; her milletteki sayısal çoğunluk, o milletin layık olduğu idareyi seçer.

Nitelikli oy kullananlara Hintli rahip sabrı ile “Ölme eşeğim ölme, yaz gelir, yonca biter” demek düşer.

*

TurkLider_logo

